Äventyret kan börja..

Nu räknas timmarna, det känns i magen!
Packningen är knappt påbörjad, John Blund ropar på mig och jag är hungrig.
Allt är som det ska och förväntningarna är skyhöga.
Inte minst för Emelie och Rebecka som aldrig satt sin fot i höjd med Abiskos breddgrad.
Jag frågade Rebecka om hon varit så långt upp i Svergie tidigare, hon svarade
-Jo men fan jag har varit i Kiruna dummer ;)..
Hur stor koll har man egentligen då?
Tur att dessa två nissar har med sig någon som kan trakterna, vette katten vart ni hamnat annars!
Vi alla tre hoppas innerligt på att kylan ska avta, hörde rykten om att termometern visat bitande siffror -28 C...
Man vet heller inte vilken av alla väderleksrapporter man ska lita på.
http://smhi.se/ säger en sak
http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Abisko/ säger en annan
tidningen en tredje och text-tv en fjärde.
Själv vill jag tro på den norska internet sidan, heja Norge!
Vi ska självklart försöka uppdatera denna sida så ofta vi kan.
Så följ gärna med oss på vårat spännande äventyr genom bloggen.
Äventyret som kommer bita i kinderna, för ni vet väl att fjällen är alldeles för mäktig för tunnisar!

Morgondagen kommer bestå utav en tågresa på ca 4 h, installation i stugan m.m
Ni får vänta och se, nu är det dax för sängen.
Hörs imorgon och önska oss all lycka !
/ Erika Wohlin Zerpe, 1 av 3 medlemmar i fjällpatrullen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hoppas ni får en rolig tripp i fjällvärlden. Men många äventyr och generösa människor.

2009-02-18 @ 09:15:00
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0